zondag 4 april 2010

The finale round: Gothic Princess

De laatste ronde. In mijn hoofd zag ik een prachtige one shoulder dress mét sleep in een betoverend dieporanje. Doordat ik rekende op anderen speelde ik mijzelf in de kaart en stond ik aan de einde van de rit er (letterlijk!) alleen voor. Dus, vrijdagochtend om 11.00 had ik geen outfits, geen jurk en geen speech. En nog maar 24 uur.

Ik kon het gewoon niet aan om gestresst door de stad te rennen, op zoek naar mijn oranje droom, en wist dat ik iets uit mijn eigen collectie moest toveren. Gelukkig heb ik een walk-in room en dus lekker veel keus! En binnen 10 minuten had ik mijn finaleoutfit bij elkaar gekozen:

- een zwarte kanten jurk die ik al zeker 7 jaar in mijn kast had hangen, maar nooit eerder heb aangetrokken.
- een zwart basisjurkje van H&M als onderjurk
- een gouden vintage riem die ik 2 maanden geleden heb gekocht bij Laura Dols. Ik moest kiezen: boodschappen doen of deze riem. Gelukkig smaakte pasta en brood prima.
- zwarte lakhakjes van Dr. Martins, die ik ook zeker al 5 jaar had maar nooit aandeed.

Ik zat nog erg te twijfelen aan deze jurk. Doordat ik wist hoe de jurken van de andere finalisten eruitzagen wist ik dat deze jurk erg afwijkend zou zijn. Maar aan de andere kant ben ik deze hele wedstrijd afwijkend geweest, bewust en onbewust. Deze jurk zou het worden. Op naar de verkiezing.

Toen het eindelijk de laatste ronde was, en ik deze jurk aantrok, mijn haar en make-up deed en naar het eindresultaat keek voelde ik me zo verschrikkelijk mooi... Ik kan er jaren over doorgaan maar a picture says more than a thousand words...


Dit hadden de andere finalisten aan:

En toen was de circus voorbij. But things will never be the same again...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten